مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۴۴ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳۴
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت

مبانی نظری و پیشینه تحقیقدرباره اعتیاد به اینترنت و فیس بوک

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیقدرباره اعتیاد به اینترنت و فیس بوک

فرمت : doc

تعداد صفحات : ۳۴

بخشی از متن :

تعریف وابستگی

براساس دیدگاه گریفیتز جزء اصلی وابستگی، وابستگی رفتاری است که دارای اجزای زیر است:

  • برجستگی: منظور از برجستگی این است که فعالیت معینی مهمترین فعالیت شخص شود و بر تفکر (اشتغال فکر یا تحریف شناختی) و رفتار او تسلط دارد.
  • تغییر خلق: شامل تجربیاتی است که افراد در اثر مشغولیت به فعالیت معینی گزارش می‏کنند یعنی فرد در یک حالت آرام بخش یا تخدیر کننده قرار می‏گیرد.
  • تحمل: این مورد شامل فرایندی است که در آن نیاز به فعالیت گسترده و روز افزونی برای رسیدن به همان اثرات قبلی است. مثلاً یک قمار باز ممکن است به طور روز افزونی میزان شرط بندی خود را افزایش دهد تا همان رضامندی را که در روزهای اول با شرط بندی کمتری به دست می‏‎آورد، حاصل نماید.
  • نشانه‎های کناره گیری: اینها شامل حالت‏ها یا اثرات فیزیکی ناخویشاندی از قبیل زودرنجی، حساسیت و… هستند که وقتی فعالیت خاصی ادامه نمی‏یابد یا ناگهان کاهش می‏یابد در فرد دیده می‏شود.
  • تعارض: این حالت شامل به وجود آمدن تعارض بین معتاد و افرادی که با او سروکار دارند (تعارض بین شخصی) یا در درون خود فرد (تعارض درون فردی) است که در ارتباط با یک فعالیت معین وجود دارد.
  • بازگشت (عود): شامل تمایل برای تکرار حالت‏های قبلی فعالیت‏ معین است که در موارد شدید سال‏ها بعد از کنترل رفتار نیز دوباره عود می‏کند (ویکتور[۱]، ۲۰۰۳).

وابستگی و رسانه

نظریه وابستگی توسط بال رو کیچ[۲]و دی فلور[۳]مطرح شد.آنها رویکرد سیستمی وسیعی را در پیش گرفتند که رابطه یکپارچه ای میان رسانه ها، مخاطبان و نظام اجتماعی بر قرار می کرد (لیتل جان، ۱۳۸۴). طبق این نظریه افراد وابستگی های متفاوتی به رسانه ها دارند و این وابستگی ها از شخصی به بخص دیگر، از گروهی به گروه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت دارد. به نظر این دو محقق در جامعه ی جدید شهری – صنعتی، مخاطبان وابستگی زیادی به اطلاعات قابل اطلاعات رسانه های جمعی دارند؛ زیرا زندگی در جامعه نیاز مند اطلاعات قابل اعتماد و به روز است. این نطریه بر روابط سه گانه میان رسانه، مخاطبان و جامعه تاکید دارد.

محور اصلی این نظریه آن است که مخاطبان به منظور رفع نیاز و رسیدن به اهداف، به اطلاعات رسانه ها وابسته اند. یک فرد ممکن است با دو منبع گوناگون وابستگی رو برو شود. اولین منبع، تعداد و اهمیت کارکرد های اطلاعات است. رسانه برای مجموعه ای از کارکرد ها نظیر نظارت بر فعالیت های دولت و تفریح و سرگرمی به کار می روند. بعضی از این کارکرد ها برای هر گروه خاص از افراد مهم تر از سایرین است و هرقدر یک رسانه آن اطلاعات را بیشتر ارائه دهد، وابستگی آن گروه خاص به آن رسانه بیشتر می شود. دومین منبع، ثبات اجتماعی است. زمانی که تغییر در جامعه وجود دارد وابستگی مردم به رسانه ها برای اطلاعات افزایش می یابد. از سوی دیگر هنگامی که ثبات اجتماعی بالاست، نیاز به رسانه می تواند کم شود.

در هریک از سه واحد این نظریه (رسانه، مخاطب و جامعه) عواملی در افزایش یا کاهش وابستگی رسانه ها دخالت می کنند. الف) رسانه: نظام های رسانه ای از نظر تعداد و محوریت ارائه کارکرد های اطلاعاتی متفاوتند. مثلا آنها در جامعه جدیدی شهری – صنعتی چندین کارکرد دارند؛ کارکرد هایی مثل تهیا اطلاعات در باره دولت و سیاست برای مردم به شکلی که انجام انتخابات منصفانه مهیا شود، خدمت به عنوان رکن چهارم دولت، اعلام هشدار. عمومی در موارد بحرانی، تهیه اطلاعات مورد نیاز برای حفظ و چرخیدن نظام اطلاعاتی و عرضه حجم بزرگی از محتوای تفریحی و سرگرم کننده برای کمک به ایجاد آرامش و پر کردن اوقات فراغت مردم. هرچه رسانه ها در یک جامعه این کارکرد ها را بیشتر ارائه دهند، وابستگی به رسانه ها در آن جامعه بیشتر خواهد شد.

از نظر بال روی کیچ و دی فلور هرچه جوامع و فناوری رسانه پیچیده تر می شود، کارکرد های منحصر به فرد رسانه ها بیشتر و بیشتر می شوند. ب) مخاطب: درجه وابستگی به اطلاعات در میان مخاطبان تفاوت دارد. برخی افراد علاقه شدید به ورزش دارند، در حالی که گروه دیگری علاقه به اقتصاد دارند. بعضی به شدت در زمینه جامعه شهری فعالند و نیاز به اطلاعات در باره زندگی شهری و رویداد های محیطی دارند، در حالی که گروهی دروی گزیده اند و نیازی به دریافت اطلاعات در سطح محلی ندارند. برخی به این امر علاقه دارند که در رویداد های سیاسی مثل انتخابات و تظاهرات مشارکت فعال داشته باشند، در حالی که گروهی به مسائل عمومی هرگز علاقه پیدا نمیکنند. ج) جامعه: یکی از نیاز های مردم کاهش ابهام است. بال رو کیچ و دی فلور یادآوری می کنند که در یک جامعه پیچیده جدید موضوعات زیادی وجود دارند و مخاطب ممکن است راجع به آنها اطمینان نداشته باشد و موارد جدیدی نیز دائما اضافه می شوند. این ابهام تشویش آور است و در نتیجه آن ممکن است افراد به رسانه های جمعی روی آورند. این امر می تواند در تعریف و شکل دهی واقعیت قدرت زیادی به رسانه ها بدهد (خواجه ئیان و همکاران ۱۳۸۸).

بنابر این به طور خلاصه می توان گفت که مخاطبان به اندازه متفاوت تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرند و این میزان تاثیر با توجه به میزان وابستگی شان به رسانه مشخص می شود. مخاطبان برای اهداف و نیاز های خود از رسانه استفاده می کنند، اما در این فرایند ممکن است به آنها وابسته شوند. شکل ۱ از الگوی زیر برای تبیین این فرایند استفاده کرده است:

این الگو نشان می دهد که نهاد های اجتماعی و نظام های رسانه ای با مخاطبان تعامل برقرار می سازند تا نیاز ها، علایق و انگیزه های افراد را برانگیزانند. بر اساس نظریه وابستگی، افرادی که به بخش ویژه ای از رسانه ها وابسته می شوند به طور شناختی، موثر و رفتاری تحت تاثیر آن بخش قرار خواهند گرفت و در حقیقت هوش هیجانی آنها از طریق آن بخش از رسانه تاثیر می پذیرد.

وابستگی زمانی گسترش می یابد که انواع مخصوصی از محتوای رسانه ها برای ارضای نیاز های مخصوصی به کار روند. افراد به طور مختلف نیاز هایشان را با رسانه ها رفع می کنند و هر فرد ممکن است در زمینه های مختلف از رسانه ها به طور متفاوتی استفاده کند.

علاوه بر این، نیاز های فرد همیشه کاملا فردی نیست، بلکه ممکن است به وسیله فرهنگ یا شرایط اجتماعی گوناگون شکل گیرد. به عبارت دیگر، نیاز ها، انگیزه ها و استفاده های افراد از زسانه ها به عوامل خارجی مشروط است که ممکن است در اختیار افراد نباشند. این عوامل خارجی برای اینکه نشان دهند رسانه ها چگونه قابل استفاده هستند، در گسترش گزینه های غیر رسانه ای دیگر محدودیت و مانع ایجاد میکنند. برای مثال ؛ ممکن است فرد مسنی که رانندگی نمیکند و دوستان کمی دارد بیشتر از سایرین به تلوزیون وابسته شود. کلا هرچه رسانه سریع تر در دسترس باشد، سود دریافتی بیشتر خواهد بود و استفاده از رسانه هرچه از نظر اجتماعی و فرهنگی پذیرفته تر باشد، به احتمال بیشتری استفاده از آن رسانه مناسب تر جایگزین کارکردن محسوب خواهد شد. علاوه بر این، فرد هرچه جایگزین های بیشتری برای ارضای نیاز هایش داشته باشد به رسانه خاصی کمتر وابسته خواهد شد. تعداد گزینه های کارکردی به هر حال فقط موضوع انتخاب فرد یا حتی موضوع ویژگی های روانشناختی نیست، بلکه بوسیله عواملی نظیر در دسترس بودن رسانه های مخصوص نیز محدود می شود (همان).

آنچه در این نظریه می بینیم وابستگی افراد به رسانه برای نیاز جستجوی اطلاعات است و در نتیجه همین جستجوی اطلاعات که در تئوری ادراک اجتماعی هم به آن اشاره شد، سبب وابستگی فرد به رسانه خاصی می شود و در نتیجه این وابستگی به رسانه قدرت تاثیر گذاری بزرگی میدهد که از طریق آن می تواند جنبه های مختلف هوش هیجانی مخاطب را افزایش دهد.


[۱] Victor

[۲] Sandra ball-rokeach

[۳] Melwin defleur

مبانی نظری و پیشینه تحقیقدرباره اعتیاد به اینترنت و فیس بوک

منابع فارسی

۱_ آزاد، ح. (۱۳۷۴). آسیب شناسی روانی ، تهران: بعثت.

۲_ آقایار سیروس، شریفی درامدی پرویز. (۱۳۸۵). هوش هیجانی ، نشر سپاهان

۳_ ابوغداره، ح (۱۳۷۵). بررسی گونه های شخصیت (الف و ب) و سبک های رهبری مدیران دبیرستان های شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز

۴_ بیابانگرد، اسماعیل.(۱۳۸۴). روان شناسی تربیتی ،تهران؛ نشر ویرایش

۵_ پروین ، ل. (۱۳۸۱) . روان شناسی شخصیت. ]ترجمه محمد جواد جعفری و پروین کدیور[ ، تهران: انتشارات خدمات فرهنگی رسا. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۸۹).

۶_ پور رمضان ، منا (۱۳۸۵). ” بررسی رابطه ی بین اعتیاد به اینترنت و سلامت روان بر اساس تستSCL-90-R در مراجعین به کافی نت های مشهد در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۴ “، رساله ی دکتری ، دانشمده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد.

۷_تیرگیری، عبدالحکیم. (۱۳۸۳). هوش هیجانی و سلامت روان، رویکردها،راهبردهاو برنامه پیشگیری در بهسازی زندگی زناشویی، فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی

۸_ چاوش زاده ، زهراالسادات (۱۳۸۸). ” بررسی رابطه بین متغیرهای سلامت روان با اعتیاد به اینترنت در بین جوانان شهر یزد”، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.

۹_ حسینی، سید شمس الدین. (۱۳۷۸) پیش بینی پیشرفت تحصیلی کودکان بر اساس تحصیلات پدر و هوشبهر انها، دانشگاه ازاد رودهن

۱۰_ حسینی، شریفه. (۱۳۸۴). هوش هیجانی ،دانشگاه ازاد رودهن

۱۱_ حق شناس،حسن ( ۱۳۸۵ ). پنج عاملی ویژگی های شخصیت: راهنمای تفسیر و هنجارهای آزمون های NEO PI-R وNEO-FFI ، شیراز: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز.

۱۲_ داود آبادی، م (۱۳۸۴). رابطه بین اعتیاد اینترنتی با سلامت روان و ویژگی های شخصیتی کاربران شبکه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

۱۳_ دوران،بهزاد .(۱۳۸۱).تاثیر فضای سایت بر هویت اجتماعی،پایان نامه دکتری جامعه شناسی،دانشگاه تربیت مدرس

۱۴_ رحیمی نژاد ، عباس ، بررسی تحولی هویت و رابطه آن با حرمت خود و حالت اضطراب دانشجویان کارشناسی ، رساله دکتری، تهران، دانشگاه تربیت مدرس تهران، ۱۳۷۹٫

۱۵_ روزنهان، د و سلیگمن، م. (۱۳۸۵). آسیب شناسی روانی ، ترجمه یحیی سید محمدی ، جلد اول، چاپ ششم ، تهران: ساوالان.

۱۶_ سموعی،راحله. (۱۳۸۳). ترجمه و هنجاریابی آزمون هوش هیجانی بار-ان، دانشگاه اصفهان

۱۷_ فتحی آشتیانی ، علی و محبوبه داستانی (۱۳۸۸). آزمون های روان شناختی: ارزش یابی شخصیت و سلامت روان، تهران: بعثت.

۱۸_ قاسم زاده، ل ، شهرآرای، م ، مرادی، ع.ر . (۱۳۸۶). بررسی نرخ شیوع اعتیاد به اینترنت در دختران و مقایسه دختران معتاد و غیر معتاد به اینترنت در متغیرهای تنهایی، عزت نفس و مهارت های اجتماعی ، دو فصلنامه انجمن روانشناسی ایران،دوره دوم، ش ۳، ۳۲-۴۰٫

۱۹_ گانتر ، ب. (۱۳۸۳). اثر بازی های ویدویی و رایانه ای بر کودکان ، ترجمه سید حسن پورعابدینی نایینی، تهران: جوانه رشد.

۲۰_گلمن، دانیل. (۱۳۸۳). هوش هیجانی، ترجمه نسرین پارسا،تهران؛رشد

۲۱_گلمن، دانیل.(۱۳۷۹). هوش عاطفی، ترجمه حمید رضا بلوچ،تهران؛انتشارات جیحون

۲۲_گنجی، حمزه. (۱۳۷۰). روان سنجی،تهران؛دانشگاه پیام نور

۲۳_ گنجی، مهدی. (۱۳۸۴). هوش هیجانی، تهران؛ ساوالان

۲۴_ ماسن و همکاران.(۱۳۷۳). رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی،تهران؛ اگاه

۲۵_ مایر،ریچارد. ای. (۱۳۷۶). روان شناسی تربیتی ترجمه محمد تقی فراهانی،تهران؛مرکز اسناد انقلاب اسلامی

۲۶_ویزشفر،فاطمه (۱۳۸۴) . “بررسی میزان اعتیاد به اینترنت دراستفاده كنندگان از كافی نت های شهر لار” ،

فصلنامةاصول بهداشت روان،یس ۷،ش ۲۵-۲۶٫

۲۷_ هومن، حیدرعلی. (۱۳۸۰). پژوهشی در روان شناسی ، ماهنامه علمی تخصصی روان شناسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیقدرباره اعتیاد به اینترنت و فیس بوک

نابع انگلیسی

۱_Adriana Bianchi and Dr. James G. Philips.CyberPsychology& Behavior. February 2005 8(1):39-51. Doi:10.1089/cpb.2005.8.39 .

۲_ ALEXA The Web Information Compony 2010 Retrieved March 12 2010 from http://www.alexa.com/.

۳_ Alexandra Ehrenberg Suzanna Juckes Katherine M. White andshari P. Walsh. CyberPsychology& behavior.Dexember 2008 11(6): 739-741. Doi:10.1089/cpb.2008.0030.

۴_ Amiel T. & Sargent S.L. (2004).Individual differences in internet usage motives.Computer in Human Behavior 20 711-726.http://www.rpi.edu/~anderk4/research.html accessed 25 February 2003).

۵_ Anderson K. (2001) ” Internet use among college students: An exploratory study” Journal of American College Health. Available: 32_ Akini A İskender M. (2011).Internet addiction and depression anxiety and stress.International Online Journal of Educational Sciences. 3 (1) 138-148.

۷_ Bernner V. (1997). Psychology of computer use: Parameters of internet use abuse and addiction: The first 90 days of internet usage survey. Psychological Reports 80 879-882.

۸_ Barak A. & King S. (2000). Two faces of the internet: Introduction to the special issue on the internet and sexuality. www.apa.org/ Journals/ amp 5391017.html

۹_ Bai Y. M. C. C. Lin J. Y. Chen and W. C. Liu (2001). ‘The Characteristic Differences Between Clients of Virtual and Real Psychiatric Clinics’ American Journal of Psychiatry Vol. 158 No. 7.

۱۰_ BALTARETU C. BALABAN C. MOTIVITION IN Using Social Network Sites by Romanian Student. A Qualitative Approach in Journal of Media Research Vol 3 (1) 2010 pp. 67-64.

۱۱_Bullen and HarreNiki. (2000). The internet: its effect on fatety and behaviorimplication for adolescents. Journal of computer in human behavior.17. 178-195.

۱۲_ BODY D. ELLISION N. Sosial network sites: Definition history and scholarship in Journal of Computer-Mediated Communication Vol. 13(1) 2007 article11. http://jcmc.indiana.edu/voll3/issue1/boyd.ellison/jhtml.

۱۳_ CHANDRA D. R Do you have Facebook addiction Disorder? 201 retrieved august1 2010 from www.newstraitimes.com.my.

۱۴_ COMSCORE Sosial Networking Reach and Engagement in Asia pacific Markets 2010 RetrievedMay 31 2010 from http://www.comscore.com/press_events/peress_release/2014/4/Sosial_network_across_asia-pasific_market/%28language%29/eng-us.

۱۵_ Cooper A. (ed.) (2002). Sex and the Internet: A Guidebook for Clinicians New York:Brunner-Routledge.

۱۶_ Caplan S.E. (2002). Problematic internet use and psychosocial well- being: development of a theory- based cognitive behavioral measurement instrument. Journal of Computer in Human Behavior 18 553- 575.

۱۷_ Carmona A. (2012). Internet addiction linked to changes in brain. Journal of Plos- One.mericannewsreport.com/internetaddiction- linked-to-changes-in-bra.

۱۸_ Davis S. F. B. G. Smith K. Rodrigue andK. Pulvers. (1999)” An examination ofInternet usage on two college campuses” College Student Journal 33(2): 257-260.Dev. 38(6): 655–665.

۱۹_ Goldberg Ivan. (1996). Quoted from StevenLevy ” Breathing is also addictive” NewsWeek 128 (27) (6 January 1997): 52.Available: http://www.redplanetsw.com/personal/loiosh/iad.html.

۲۰_FOREGGER S Uses and gratificationsof the Facebook.com. Ph.D. dissertation Michigan states University United States Michigan 2008 retrived December12 2009 from dissertation & theses: Full Text.(publication No. AAT 3331906).

۲۱_ GRINDELAND M. HARRISON C. The power of social networking for women research study 2009 Retrieved April 5 2009 from www.shesconnectedmultimedia.com.

۲۲_ Greenfield D. (1999) Virtual Addiction:Help for Net heads Cyber freaks and ThoseWho Love Them Oakland CA: NewHarbinger Publication.

۲۳_ Greenfild D. N. (1999).Virtual addiction. Oakland: New Harbinger.

۳۰_ Griffiths M. D. (1997). Internet addiction: does it really exist? In Gackenbach. J. (ed) psychology and the internet. Newyork

۲۴_ Grriffiths M. D. &Doncaster I. (1995).The effect of Type a personality on physiological arousal while playing computer games. Addictive Behaviors 20 543-548.

۲۵_ Hamburger Y. A. &Artzi B. E. (2000).The relationship between extraversion and neuroticism and different uses of the internet. Computers in Human Behavior 16 441- 449.

۲۶_JALILIAN M. LATIFF L . SEYED HASSAN S.T. HANACHI P. OTHMAN M. Development of a questionnaire for accessing factors predicting blood donation among university student: Apilot study in southeast Asian journal of tropical medicine and public health Vol .41(3) 2010 pp. 660-666.

۲۷_ KATZ E The uses of mass communications: Current perspective on gratifications research sage Beverly Hills 1959 pp .19-32.

۲۸_ Kim K. Ryu E. Chon M. (2005). Internet addiction in Korean adolescents and its relation to depression and suicidal ideation: A questionnaire Survey.

۲۹_ KREJCIE R. V. MORGAN D.W. Determining sample size for research activities in Educational and Psychological measurement Vol. 30(2) 1970 pp. 607-610 from

۳۰_KRAUT R . PATTERSON M. LUNDMARK V. KIESLER S. MUKOPADHYAY T. SCHERLIS W. Internet paradox: A social technology that reduces social involvement and psychological well-being in American Pcychologist Vol. 53(9) 1998 pp. 1017-1032.

۳۱_Korkmaz O Sahin C &AhiEvran E U (2011).The relationship between interaction and audience anxiety levels and internet addiction of adults.Journal of Contemporary Educational Technology. 2(3) 200-212.

۳۲_ Ko C H Yen J U Chen C C Chen S H Wu K & Yen C F. (2006). Tridimensional personality of adolescents with internet addiction and substance use experience. The Canadian Journal of Psychiatry— Original Research.51 14.

۴۰_Kandell Jonathan. 1998 ” Internet addictionon campus: The vulnerability of college students” Cyber Psychology and Behavior1(1): 11-17.

۴۱_ Knox Davaid V. Daniels L. Sturdivant andM. E. Zusman. (2001) College student use ofthe Internet for mate selection CollegeStudent Journal 35(1): 158-160.

۴۲_ Kuh George and Nick Vesper. (2001) Docomputers enhance or detract from student learning? Research in Higher Education42(1): 87-102.

۴۳_ Lacovelli A. &Valenti S. (2008).Internet addiction’s effect on like ability and rapport.Computer in Human Behavior. 25 439–443.

۴۴_LIMYH snapshot of social networking in Malaysia 2009 Retrieved nov20 2010 from http://www.greyeview.com/2009/07/28/snapshot-of-sosial-networking-in malaysia.

۴۵_ LAURIE C. PAULA B.E. checking out Facebook.com: the impact of a digital trend on academic libraries in information technology and libraries Vol. 26(1) 2007 pp.23-34.

۴۶_ J Korean Acad Nurs.2009 Dec;39(6):818-828.Korean. Published online 2009 December31.http://dx.doi.org/10.4040/jkan.2009.39.6.818

۴۷_ J Korean Acad Child Health Nurs.2010 Jan;16(1):56-65. Korean Published online 2010 Jan 31. http://dx.doi.org/10.4094/jkachn.2010.16.1.56

۴۸_ Jee Hyun Ha Bumsu Chin Doo-Heum Park Seung-Ho Ryu and Jaehak Yu. CyberPsychology& behavior.Dexember 2008 11(6): 783-784.doi:10.1089/cpb.2008.0096.

۴۹_Jalalinejad R Ghasempoor A Ajdari Z &Sadeghigooghari N. (2012).The relationship between internet addiction and anxiety in the universities students.Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business.4 1.

۵۰_ Morahan-Martin J. and P. Schumacher (2003).‘Loneliness and Social Uses of the Internet’ Computers in Human Behavior Vol. 19 No. 6.

۵۱_Monke Lowell. (1998) Computers inSchools: Moving education out of the childinto the machine. Internet and HigherEducation 1(2): 147-155.

۵۲_ Nie N. &Erbring L. (2000).Debating the societal effects of the internet: connecting with the world.Public Perspective 11 3 42- 43.

۵۳_Orzak. M. H. (1999). Computer addiction: Is it real on virtual? NewYork John wiley and sons.

۵۴_ pPatriciaBelchior Michael Marsiske.(2013). Video game training to improve selection visual attention in plder adults Computers in Human Behavior Volume 29 Issue 4 July 2013 page 1318-1324

۵۵_Puay-Hoe Chua Younbo Jung May O. Lwin Yin-LengTheng .(2013). Let`s play together: Effects Of video-Game play on intergenerational perceptions among youth and elderly participants. Computers in Human Behavior .Volume29 .Issue 6 Novamber 2013 pages 2303-2311

۵۶_ Rheingold Howard. (1992) A slice of life inmy virtual community Available:http://interact.uoregon.edu/MediaLit/mlr/readings/articles/aslice.html (accessed 15 October2003)

۵۷_ Shapiro N. A. Lessig M.C. Goldmith T. D. Szabo S. T. Lazorita M. Gold M. S. &Stein D.J.(2003). Problematic Internet use: Proposedclassification and diagnostic criteria. Depression and Anxietyy 17 207-216.

۵۸_ SEVERIN W.J. TAKNARD W.J. Communication theories origins methods and uses in the mass media (4thed.) Longman White Plains NY 2007.

۵۹_ Scherer K. (1997).‘College Life Online: Healthy and Unhealthy Internet Use’ Journal ofCollege Student Development Vol. 38 No. 6.

۶۰_Shotton M (1991).Thecosts and benefits of computer Addiction Behaviour and inforsation technology. 219-230

۶۱_Talbott Steve 1998 Why is the moon gettingfurther away? Internet and Higher Education1(2): 139-146.

۶۲_ Whang L. S. M. S. Lee and G. Chang (2003).‘Internet Over-User’s Psychological Profiles: A Behavior Sampling Analysis on Internet Addiction’ CyberPsychology& Behavior Vol. 6 No. 2.

۶۳_ Wölfling K. (2011). ‘Internet Addiction-the New Digital Disorder’ European Psychiatry Vol. 26.

۶۴_Young K. S. (1997). Internet addiction: the emergence of a new clinical disorder. [online]. Available at paper presented at the 104 the Annual Meeting of American Psychological Association. Toronto Canada.

۶۵_Young K. S. (1999). Internet addiction: symptoms evaluation and treatment. Available on: www.google.com.

۶۶_Young K. S. (2007).Treatment outcomes with internet addicts. Cyber Psychology and Behavior 10 5 671- 679.International Journal of Nursing Studies (34) 2 185-192.

۶۷_ Yang C.-K.(2001). ‘Sociopsychiatric Characteristics of Adolescents who Use Computers toExcess’ ActaPsychiatricaScandinavica Vol. 104 No. 3.

۶۸_Young K. S. (1998). Caught in the Net: How to Recognize the Signs of Internet Addiction and a Winning Strategy for Recovery New York: John Wiley & Sons.

۶۹_ Young K. S. X. D. Yue and L. Ying (2011). ‘Prevalence Estimates and Etiologic Models of Internet Addiction’ in Internet Addiction: A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment Kimberly S. Young and Cristiano Nabuco de Abreu (eds.) New Jersey: John Wiley & Sons.

۷۰_ Young. K. S. (1997) what makes on-line rsage stimulating? Potential explanations for pathological internet use.symposia paper presented at the 104th annual meeting of the American psychological association august 15 cgicago IL.

۷۱_DIMAGGIO P. HARGITTAI E. NEUMAN W.R. ROBINSON J.P. Sosial implications of the internet in Annual Review of Sociology Vol. 27 2001 pp. 307-336

۷۲_ David S. (2008).Addiction to internet is an illness. [Online]. Available: www.guadian. co.UK.

۷۳_ Young K. S. (1998) internet addiction ”the emergnce of new clinical disorder paper presented at the 104 the anal meeting of the APA. toronto.

۷۴_ Young K. S. (1999) Intetnet addiction: Symptoms evaluation and treatment. In L. Vande Creek & T. Jackson (Ecs.) Innovations in clinical practice: A source book (Vol. 17). Sarasota FL: professional Resorce press. 1-13

۷۵_ Yang S. C. & Tung C. J. (2004).Comparison of internet addicts and non addicts in Taiwanese high school.Computer in Human Behavior 23 79- 96.

۷۶_zittrain Jonthan. (2009). The Future of the Internet—And How to Stop It. Yale Univercity Press.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *