مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل ۳۷ کیلو بایت
تعداد صفحات ۲۹
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

خصوصیات محصول:

  • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
  • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
  • رفرنس دهی استاندارد دارد.
  • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
  • گارانتی بازگشت وجه دارد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

فرمت : doc

تعداد صفحات : ۲۹

بخشی از متن :

دینداری

پدیده دینداری[۱]از موضوعات قابل توجهی است که اهمیت آن را از کثرت تلاش هایی می توان دریافت که در سال های اخیر برای ساخت و به کارگیری سنجه های دینداری مصروف شده است. این تلاش ها از دل اقتضائات و ضرورت های قابل درکی بیرون آمده است که نمی توانست بدون پاسخ باقی بماند. ضرورت این مطالعات به طور عام برخواسته از نفوذ و اعتباری است که هنوز دین برای انسان و اجتماع دارد (شجاعی زند،۳۵:۱۳۸۴). دین اصل وحدت بخش و زمینه مشترکی را فراهم ساخته و به انسان اجازه می دهد تا با فائق آمدن بر تمایلات خودخواهانه اشان و به خاطر عشق به همنوعانشان فراتر از این خودخواهی ها عمل کنند. دین سنگ بنای سامان اجتماعی است و منبعی برای ارزشهای اجتماعی است و بر گزینشهای فردی و بسیاری از زمینه های زندگی روزمره تأثیر می گذارد و همچنین به عنوان تجلّی روح جمعی و عامل همبستگی و یکپارچگی جامعه محسوب میشود. امروزه پدیده هایی همچون مهاجرت روستایی، ورود ابزار و وسایل ارتباط جمعی، آموزش و پرورش گسترده و غیره ارزش ها و روابط سنتی را مورد پرسش قرار داده و تغییراتی را در دینداری نسل جدید به وجود آوردهاند وپژوهشگران ناگزیرند تا به بررسی عوامل مؤثر بر تغییر ارزشهای دینی جوانان از سویی و ارائه راهکارهایی برای غلبه بر آن از سوی دیگر بپردازند.تحلیل های نظری بیانگر آن است که در جوامع در حال گذار دینداری یکی از متغیرهای اجتماعی است که دستخوش تحولات گسترده ای می شود (دورکیم،۱۳۸۱ و ۱۳۸۳؛ برگر و لاکمن،۱۶۹۷) برگر در تعریف دین می نویسد “دین کوشش جسورانهای است برای آنکه سراسر گیتی برای انسان معنی دار شود” (همیلتون،۲۷۳:۱۳۸۷). به عقیده وی دین نظم اجتماعی را مشروع می کند و مفاهیم دینی جهان را با یک رشته فرایندهای خاصی که به تعبیر برگر “ساختار موجه نمایی” را می سازند اعتبارشان را حفظ و تحکیم می کنند. اینها همان فرایندهایی هستند که عقاید مذهبی از طریق آن ها تقویت،ترویج،دفاعیه فرض می شوند. اگر این ساختار موجه نمایی تضعیف شود یا از بین برود، تسلط اعتقادات دینی بر اذهان انسانها به آسانی از دست میرود(همان،۲۷۴). تامس لاکمن نیز بر نقش دین در ساخت معنا تأکید دارد.به عقیده وی دین،دوشادوش زندگی اجتماعی حرکت می کند. به اعتقاد وی، روند جامعه نوین غربی به سوی دنیاگرایی، تنها به دلیل سستی گرفتن صورت ها و نهادهای دینی سنتی پیش آمده است،نه آنکه خود دین سست شده باشد(همیلتون،۲۷۵:۱۳۸۷)

۲-۱-۱ نگرش های مذهبی

پرورش مذهب در حقیقت مجموعه دگرگونی هایی است که در فکر و عقیده فرد به منظور ایجاد نوعی خاص از عمل و رفتار که متکی بر ضوابط مذهب باشد انجام میشود. به عبارت دیگر در سایه دگرگونی هایی که در فکر و عقیده فرد ایجاد میگردد اخلاق و عادات، آداب و رفتار، روابط فردی و اجتماعی و صورت مذهبی و شرعی میگیرند و مذهب به عنوان عامل مسلط بر زندگی فرد و جنبه های آن خودنمایی می کند ضوابط مذهبی برای روابط انسانی ضروری تر از هر گونه ضوابط دیگر است زیرا در جهان امروز که صنعت تمام جوانب زندگی بشر را تحت الشعاع قرار داده، به زحمت میتوان گفت که فرد دارای وظایفی نسبت به جامعه است. مگر زیگموند فروید گمان نمیکرد که جامعه نیازی به مذهب ندارد. در عصر ما که بیماری های روانی و اضطراب ها و نگرانی ها، قربانی های متعددی از خیل آدمیان میگیرند و ضوابط مذهبی بهترین داروی شفابخش و نجات دهنده بشر از نگرانی هاست. به عقیده آدلر که از تجارب ۳۰ ساله ی روانکاوی خود سخن میگفت: کلیه بیماران روانی که حس مذهبی خود را باز نیافتند فقط درمان نشدند (افروز، ۱۳۷۵).

معنویت به عنوان یکی از ابعاد انسانیت شامل آگاهی وخودشناسی می شود ، این آگاهی ممکن است منجر به تجربه ای شود که فراتر از خودمان است ،ایمونز تلاش کرد معنویت را براساس تعریف گاردنر از هوش ،در چارچوب هوش مطرح نماید ومعتقد است معنویت می تواند شکلی از هوش تلقی شود زیرا عملکرد وسازگاری فرد را پیش بینی می کند وقابلیت هایی را مطرح می کند که افراد را قادر می سازد به حل مسائل بپردازند وبه اهدافشان دسترسی داشته باشد.گاردنر ،ایمونز را مورد انتقاد قرار می دهد ومعتقد است که باید جنبه هایی از معنویت که مربوط به تجربه های پدیدار شناختی هستند(مثل تجربه تقدس یا حالات متعالی)از جنبه های عقلانی ،حل مسئله وپردازش اطلاعات جدا کرد (آمرام،۲۰۰۵).می توان علت مخالفت محققانی مانند گاردنر را به نگاه شناخت گرایانه آنان از هوش نسبت داد(نازل ،۲۰۰۴).

معنویت دارای سه بعد است:۱- معنا: معنویت شامل جستجوی معنا وهدف به شیوه ای است که به وجودی مقدس یا واقعیتی غایی ارتباط پیدا می کند ،معمولاً این امر موجب پاسخ به این سوال می شود که «چطور دیدگاه من در مورد وجودی مقدس یا واقعیتی غایی به زندگی ام معنا می بخشد؟ معنا ممکن است دربرگیرنده ی اصول اخلاقی وارزش های متعالی نیز شود ، بخصوص که چنین جنبه های زندگی سرچشمه گرفته از دیدگاه ما نسبت به وجودی مقدس یا واقعیت غایی است .۲- تعالی : این واژه به تجربیات فراشخصی یا وحدت بخش اشاره می کند که ارتباطی فراسوی خود شخصی مان را فراهم می سازد وشامل ارتباط با وجودی مقدی یا واقعیتی غایی می گردد.۳- عشق : عشق منعکس کننده ی بعد اخلاقی معنویت می باشد ، بخصوص زمانی که توسط باورهای مربوط به واقعیتی غایی یا وجودی مقدس برانگیخته شده باشد. بسیاری از آموزگاران معنوی همچون دالایی اما، عشق را به مثابه ی جوهره ی معنویت می دانند ومعنویت را با ویژگی هایی از روح انسان همچون عشق ،شفقت ،صبر ،تحمل ،بخشایش،رضایت خاطر ،احساس مسئولیت وحس سازگاری که شادمانی را برای خود ودیگران به ارمغان می آورد ،مرتبط می دانند.از نظر هارتز ،اینکه بتوانیم عشق بورزیم یا نه منعکس کننده ی این موضوع است که دو بعد دیگر معنویت(معنا وتعالی )را، تاچه اندازه جدی می گیریم ،منظور از عشق صرفا یک احساس نیست ،عشق می تواند مستلزم انجام دادن کاری باشد که بیشترین فایده را برای خود و دیگران در پی داشته باشد(هارتز[۲]،ترجمه ی کامگار وجعفری،۱۳۸۷).


[۱] religiusity

[۲] Hartez

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

منابع فارسی

-اتکینسون، ریتال. و همکاران (۱۳۷۸). زمینة روان شناسی هیلگارد، ج ۱ ترجمة گروه مترجمان زیر نظر محمد نقی براهنی، تهران: انتشارات رشد.

-باقری، ا. (۱۳۸۳). رابطه كیفیت زناشویی با موقعیت اقتصادی، حمایت اجتماعی. فصلنامه خانواده و پژوهش، پژوهشكده اولیاء و مربیان، سال اول، شماره۶٫

-بریری، ماهرخ (۱۳۸۴). بررسی رضایت شغلی و صفات شخصیت در افسران پلیس دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.

-بشریه، حسین(۱۳۷۸). جامعه شناسی سیاسی تهران، نشر نی.

-به پژوه،احمد؛خانجانی،مهدی؛حیدری،محمد، و شکوهی یکتا،محسن،(۱۳۸۶).بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر عزت نفس دانش آموزان نابینا.مجلات پژوهش در سلامت روان شناختی، دانشگاه تربیت معلم تهران: قطب علمی روان شناسی استرس، دوره اول، شماره سوم.

-پرتو عین الدین، مسلم .(۱۳۸۷). رابطۀ حمایت اجتماعی ادراک شده، حرمت خود و افسردگی در دانش آموزان دورۀ متوسطه شهر تهران، پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

-تیرگری، ع.؛ اصغرنژاد، ع. ا.؛ بیان زاده، س.ا. و عابدین،ع. ر.(۱۳۸۵). مقایسه سطح هوش هیجانی. ورضامندی زناشویی و رابطه ساختاری آنها در زوجین ناسازگار و سازگار شهرستان ساری. مجله دانشگاه علوم پزشكی مازندران، دوره شانزدهم، شماره ۵۵٫

-حكیمی جوادی، س.؛ نامداری، م.؛ شریف عسگری، ف. و اسلامی دهكردی، م. (۱۳۸۸). بررسی ارتباط بین انگیزش پیشرفت و رضایت شغلی كاركنان سازمان آب و فاضلاب استان تهران. مجموعه مقالات دومین همایش سراسری دانشجویی مشاوره، رشد و پویایی دانشگاه الزهرا (س).

-زندی پور، طیبه و مومنی جاوید، مهرآور (۱۳۹۰). بررسی رابطه رضایت زناشویی و رضایت شغلی در كاركنان شركت آب و فاضلاب استان تهران. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره سوم / شماره ۷ / تابستان ۱۳۹۰٫

-شکرکن،حسین و نیسی،عبدالکاظم ،(۱۳۷۳). تاثیر عزت نفس بر عملکرد دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی. مجلات علوم تربیتی و روان شناسی، دانشکده ی علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، چاپ اول،شماره ی اول.

-شیهان،ایلین،(۱۹۸۸).عزت نفس. ترجمه: مالک میرهاشمی و مهدی گنجی(۱۳۸۳).ناشر: ویرایش.

-گل رضایی، محمدحسین .(۱۳۹۱).ارتباط بین پیشینۀ اجتماعی اقتصادی، حمایت اجتماعی، عزت نفس

-میرشهیدی،محمدعلی(۱۳۸۹). بررسی رابطه بین رضایت شغلی وبهره وری کارکنان. كارشناس مدیریت صنعتی،مجله شركت بازرگانی سایپا یدك دفتر منطقه ای مشهد.

-ناتانیل،(۱۳۸۰) .روانشناسی عزت نفس، ترجمه مهدی قراچه داغی، تهران، انتشارات نخستین.

-همیلتون،ملکم(۱۳۸۱). جامعه شناسی دین،ترجمه حسین ثلاثی،تهران،موسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان،چاپ دوم.

-احمدی، سید احمد. (۱۳۸۸). مبانی و اصول راهنمایی و مشاوره. تهران: سمت.

-آرون، ریمون (۱۳۸۶). مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی ، ترجمه، محسن ثلاثی ، تهران: علمی و فرهنگی.

-اسمیت، فیلیپ دانیل (۱۳۸۳). ” درآمدی بر نظریه فرهنگی”، ترجمه، حسن پویان، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی؛ مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها

-اینگلهارت، رونالد (۱۳۷۳)، ” تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی”، ترجمه، مریم وتر، تهران: نشر کویری

-به پژوه، احمد. (۱۳۸۶). آسیب شناسی ازدواج و خانواده. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.

-جعفری، فروغ. (۱۳۸۱). میزان اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی زوجین پیش از ازدواج بر افزایش رضایت زناشویی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

-دورکیم، امیل. (۱۳۸۱). تقسیم کار اجتماعی. (مترجم. باقر پرهام). تهران: مرکز.

-شجاعی زند، علیرضا. (۱۳۸۴). مدلی برای سنجش دینداری. نامه جامعه شناسی ایران. دوره ششم. شماره اول. بهار

-شعاری نژاد، علی اکبر. (۱۳۸۱). فرهنگ امور رفتاری. تهران: امیرکبیر.

-کاپلان هاردلد،سادوک بنیامین . خلاصه روانپزشکی .پورافکاری نصرت الله،مترجم:انتشارات شهرآب؛۱۳۷۹٫

-گنجی، محمد. (۱۳۸۳). تبیین وضعیت دینداری دانشجویان دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان

-مهدی زاده، سید محمد. (۱۳۸۵). رهیافتی انتقادی به فرهنگ و جامعه نو. رسانه. شماره ۱٫

-غباری بناب ، باقر ؛ سلیمی ، محمد ، سلیمانی ، لیلا و نوری مقدم ، ثنا . ( ۱۳۸۶ ) . هوش معنوی . فصل نامه علمی پژوهشی اندیشه نوین دینی ، شماره ۱۰ ، ۱۴۷ -۱۲۵

-احمدی ، سید جعفر ، کج باف ، محمد باقر . (۱۳۸۷) .بررسی نگرش معنوی دانشجویان دانشگاه اصفهان و ارتباط با برخی ویژگی های جمعیت شناختی

– هارتز ، گری . (۲۰۰۵ ) . معنویت و سلامت روان (کاربردهای بالینی ) ، مترجم امیر کامگار و عیسی جعفری .(۱۳۸۷ ) . تهران انتشارات ویرایش .

– مرادی، مریم (۱۳۸۳). بررسی جایگاه و اهمیت و تأثیرات شادمانی در تعلیم و تربیت، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه اصفهان.

-همیلتون، ملکم. (۱۳۸۸). جامعه شناسی دین. (مترجم. محسن ثلاثی). تهران: تبیان

-اكبری، جعفر. ۱۳۸۰٫ پروژه ی تحقیقات ی عزت نفس و ارتباط آن با خودپنداره، ماهنامه ی تربیت، شماره ی

-تقی زاده، م. ۱۳۷۹٫ باد بی آرام نوجوانی. اصفهان. ص ۲۱٫

-دیلیو، ولیلیام پوکی، ۱۳۷۸٫ خودپنداره و موفقیت تحصیلی. ترجمه سیدمحمد میرکمالی. تهران. یسطرون. ص ۲۴٫

-رابینز، استیفن پی .۱۳۷۴٫ رفتار سازمانی. ترجمه پارسائیان و سید محمد اعرابی ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی ، چاپ چهارم ، جلد دوم.

-شیخ الاسلامی، ر و لطیفیان. م. ۱۳۸۱٫ بررسی رابطه ابعاد خودپنداره با سلامت عمومی و مولفه های آن در دانشجویان دانشگاه شیراز. تازه های علوم شناختی. ۴(۱):۱۶-۶٫

-نور بخش، پ و حسن پور، ق. ۱۳۸۳٫ برری مقایسه ای عزت نفس و خودپنداره پسران ورزشکار و غیر ورزشکار دوره متوسطه نواحی آموزش و پرورش شهر اهواز و رابطه آنها با پیشرفت تحصیلی. مجله حرکت. ۲۱: ۳۱-۱۹٫

-ستورده، ه. (۱۳۷۹) آسیب شناسی اجتماعی، تهران، انتشارات آوای نور.

-شفیع آبادی، عبدالله.(۱۳۷۱) راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای و نظریه های انتخاب شغل، تهران، انتشارات رشد، چاپ پنجم.

-آخوندی، احمد (۱۳۷۶). بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری اجتماعی داش آموزان شهر تهران. پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.

– آقاپور، مهدی؛ محمدی، اکبر(۱۳۸۸). مقایسه افسردگی پس از زایمان زنان شاغل و خانه دار و روابط آن با حمایت اجتماعی و سازگاری زناشویی.زن و مطالعات خانواده،سال اول شماره چهارم تابستان۱۳۸۸صص۹-۳۲

– بخشی­پور رودسری، عباس و همکاران (۱۳۸۴)، «بررسی رابطه میان رضایت از زندگی و حمایت اجتماعی با سلامت روان در دانشجویان» ، فصلنامه اصول بهداشت روانی، شماره ۲۷ و ۲۸: ۱۴۵-۱۵۲

-حسینی حاجی بکنده، سیداحمد و تقی پور، ملیحه (۱۳۸۹). بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار. فصلنامه پژوهشی اجتماعی، سال سوم، شماره هفتم

-خداپناهی،محمدکریم؛ اصغری، آرزو؛ صالح صدق پور، بهرام و کتیبایی، ژیلا (۱۳۸۸). ساخت،اعتبار یابی و رواسازی پرسشنامه حمایت اجتماعی خانواده.فصلنامه خانواده پژوهی،سال پنجم،شماره۲۰

-دلپسند،کامل؛ ایار، علی؛ خانی، سعید؛ محمدی،پریخان(۱۳۹۱). حمایت اجتماعی و جرم:مطالعه تطبیقی جوانن مجرم و عادی شهر ایلام. فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی،دوره۱، شماره۲

– رستگار خالد، امیر(۱۳۸۴).گسترش نقش زنان در جهت حمایت های شغلی- خانوادگی. مجله جامعه شناسی ایران، دوره ششم، شماره۴، ۱۲۶-۱۶۵

– ریاحی، محمداسماعیل؛ وردی نیا، اکبرعلی؛ پورحسین، سیده زینب (۱۳۸۹). بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و سلامت روان. فصلنامه علمی – پژوهشی رفاه اجتماعی، سال دهم،شماره۳۹

– سجودی، عادل (۱۳۹۰). بررسی کیفیت زندگی و عوامل موثر بر آن در شهر رشت.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش محض، دانشگاه شهید باهنر کرمان

– علی پور، احمد(۱۳۸۳). ارتباط حمایت اجتماعی با شاخص های ایمنی بدن در افراد سالم »بررسی مدل تاثیر کلی.برگرفته از سایتwww.sid.ir

– عنایتی، میرصلاح الدین؛ حیدری، علیرضا؛ ملک زاده، محمد و ابوالفتحی، یدالله (۱۳۸۵). مقایسه سلامت عمومی، عزت نفس و حمایت اجتماعی در بیماران خودسوز و غیر خودسوز بستری در بیمارستان سوانح و سوختگی چرومی شهرستان گناوه. مجله ارمغان دانش، دوره ی یازدهم، شماره۱ ،صص ۸۳-۹۲

-کلدی، علیرضا؛ سلحشوری، پروانه (۱۳۹۱). بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر توانمندسازی زنان. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال چهارم،شماره چهارم

-گل رضایی، محمدحسین (۱۳۷۵) . ارتباط بین پیشینه اجتماعی اقتصادی، حمایت اجتماعی، عزت نفس با میزان افسردگی در میان دانشجویان دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده ی علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.

– مروتی شریف آباد، محمدعلی و روحانی تنکابنی، نوشین(۱۳۸۶). حمایت اجتماعی و وضعیت خود مراقبتی در بیماران دیابتی مراجعه کننده به مرکز تحقیقات دیابت یزد

نشاط،( ۱۳۹۱)، مجله طبیب شرق،۹(۴)،۲۷۵-۲۸۴

– مسعود نیا، ابراهیم(۱۳۹۰). رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با بروز اختلال افسردگی پس از زایمان. نشریه مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه تهران(نشریه پرستاری ایران)، دوره۴، شماره۷۰

-نشاط، رویا (۱۳۹۱). پیش بینی رضایت از زندگی بر اساس نگرش به نقش جنسیتی و حمایت اجتماعی. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش عمومی، دانشگاه شهید باهنرکرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.

– نیکورز، طیبه (۱۳۸۹). بررسی عوامل موثر بر میزان سلامت اجتماعی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید باهنر کرمان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش محض ، دانشگاه شهید باهنر کرمان

– هاشمیان، نفیسه(۱۳۹۱). بررسی رابطه ساده و چندگانه حمایت اجتماعی و راهبردهای مقابله ای با سلامت روان در دانشجویان دانشکده ادبیات شهیدباهنر کرمان.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی

-غباری‌بناب، باقر؛ سلیمی، محمد؛ سلیانی، لیلا؛ نوری مقدم، ثنا (۱۳۸۶). هوش معنوی. فصلنامه علمی- پژوهشی اندیشه نوین دینی ۳ (۱۰)، ۱۴۷-۱۲۵٫

-محمدی، مسعود (۱۳۸۲). عوامل موثر بر تاب‌آوری در افراد در معرض خطر سوء مصرف مواد. پایان نامه منتشر نشده‌ی دکتری. تهران: دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی.

-افرور، غلامعلی، ( ۱۳۷۵ )، مفهوم مذهب، مجله پیوند، شماره ۲

-عابدی، محمد رضا ، میر شاه جعفری، ابراهیم؛ ؛ دریكوندی، هدایت الله (۱۳۸۱). شادمانی و عوامل. مؤثر بر آن. ماهنامه علوم شناختی. سال ۴، شماره۳ .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

منابع انگلیسی

-Kaplan H.I and Sadock B.I(1991).Comparehensive glossary of Psychiatry and Psyc.logy .New York: Williams and wilkins

-Bandura A. (1977). Self-efficacy. In V.S. Ram chaudram (Ed). Encychopedia of human behavior 1 71- 81.

-Bandura A. (1986). Social foundations of thought and action. Englewood Cliffs NJ: Prentice-Hall.

-Byrne B. M. & Shavelson R. J. (1986). On the structure of adolescents self-concept. Journal of Educational Psychology 78 474-81

-Schaefer C. Coyne J. C. & R. S. Lazarus (1981) “The Health Related Function Social Support” Journal of Behavior Medicine No 4: 70-96

-Al-Arabi S(2003). Social support coping methods and quality of life in Hemodialysis patient. PHD Dissertation Galveston University of Texas

Bonomi AE Patrick DL Bushnell DM and Martin M(2000). Validation of the United States’ version of the world health organization quality of life (WHOQOL) instrument. J Clin Epidemiol; 53(1): 1-12.

-Cohen S.& Wills TA.(2002).stress social support and the buffering hypothesis.psychol Bull.98:310-57.

-Hawks SR Hull ML Thalman RL Richins PM (2009).Review of spiritual health: definition role and intervention strategies in health promotion Am I health promot;9(5):371-8.

-HUNLER o s. &Genc O Z T I.(2005).The effect of religiousness on marital satisfaction: Testing the mediator role of marital problem solving between religiousness and marital satisfaction. Contemporary family therapy 27(1) 123-136 .

-Khoshdel Mosa(2009). Relationship between social support and self respect in students of Tabriz

O’Dea Thomas F;Yinger J.MILTON(1999).five Dilemmas in the institutionalization of religion journal for the scientific study of religion VOL.1 no.1 pp.30-410.

-Roberts K A (1992). A sociological overview: mental health implication of religion-c New York Guilford 108-141.

-Schaffer MA(2004).Social support.In: Peterson sj Bredow TS:Middle Range Theories. Philadelphia: Lippincott;179-202.

-Streeter CL Franklin C(1992). Defining and measuring social support: Guidelines for Social Work Practitioners. Research on Social Work Practice; 2(1): 81-98.

-Trief PM Ploutz-Snyder R Britton KD and Weinstock RS(2004). The relationship between marital quality and adherence to the diabetes care regimen. Ann Behav Med; 27(3): 148-54.

-Yang Ke-ping mao Xiu-ying 2007 Astudy of nurses spiritual intelligence: Across-sectional questionnairs survey I nternational journal of Nursing studies 44 999-1010.

-Yinger J.Milton (1996).A structural examination of religion journal for the scientific study of religion VOL.8 pp.88-990.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره نگرش مذهبی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *